"Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності." Р.Т.Кійосакі

5-Б (література)


12.11.2021

Тема: Василь Королів-Старий. "Хуха-Моховинка". Добро і зло в казці.


Виконайте тестові завдання в зошиті:

1. Який характер мала Хуха?

А Злий, зухвалий;                             Б непосидющий, ледачий;

В лагідний, слухняний;                    Г грубий, примхливий.

2. Як Хухи називають людей?

А «Вищі створіння»;                        Б «люди»;

В «господарі»;                                   Г  «істоти».

3. Чому немає Хух-болотянок?

А Бо Хухи не люблять вогкого;                  Б бо їм не подобається ця назва; 

В бо вони так далеко не селяться;              Г бо вони є лише лісові.

4. Коли Хухи змінюють місце проживання?

А Постійно, бо вони кочують з місця на місце;   

Б коли вони облюбують інше місце;

В ніколи, бо вони з роду в рід живуть по одних і тих самих місцях; 

Г  коли щось зруйнує їхню домівку.

5. Хто доглядав за бором, у якому жила Моховинка? 

А Лісник;                                           Б інші Хухи;

В лісоруб;                                          Г лісовик.

6. Що насправді побачила Моховинка, прокинувшись одного дня? 

А Імлу;                                               Б густий туман;

В перший сніг;                                  Г срібну пелену.

7. Як мудрий і досвідчений Хо-Суковик порадив Моховинці рятувати свою домівку?

А Атакувати лісоруба зграєю Хух;                        

Б покликати на допомогу лісника;

В перенести домівку до іншого дерева;                

Г звернутися за допомогою до лісових мешканців.

8. Де Моховинка знайшла собі нову домівку?

А її запросили до себе рідні;                                   Б в іншому дереві в лісі; 

В у домі лісника;                                                       Г у хліві на узліссі.

 

9. Чим годувалась Моховинка в новому домі?

А Недоїдками;                       Б крихтами хліба;                

В медом;                                Г сіном.

10. Яке нещастя трапилося одного дня в хліві?

А Коза заплуталась у сітку;                         Б господар забув нагодувати худобу; 

В кози втекли до лісу;                                  Г хлів зруйнували.

11.3 ким потоваришувала Моховинка?

А 3 дітьми господаря;                                              Б з дідом-лісоруб ом; 

В з домашніми комахами;                            Г з господарем та його дружиною.

12. Чому Моховинці довелося повернутись до лісу?

А Дід-лісоруб поранив її;                                         Б господар прогнав її;

В рідні дуже сумували за нею;                                Г тому що скінчилась зима.




09.11.2021

Тема: Василь Королів-Старий. Хуха-Моховинка"


1.Прочитайте в підручнику статтю про В.Короліва-Старого (с.78).


2.Прочитайте казку "Хуха-Моховинка" або прослухайте аудіокнигу 

     3.Усно дайте відповіді на питання підручника (с.78, 81, 83)



05.11.2021 

Тема: І.Франко. "Фарбований Лис". Головні й другорядні персонажі


1.    Виконайте тести для самоперевірки за покликанням:  https://onlinetestpad.com/cl6mhtrvtmcs6


2. Можливо, вам сподобається гра „Так чи ні”


3. Виконайте завдання «Хмарки тегів»:

1) Визначте тему та головну думку казки „Фарбований Лис”,

 використавши «Хмарки тегів»:






2) Порівняйте свої визначення, скориставшись QR-кодом:




3) Запишіть тему та головну думку в зошити.

4. Робота з підручником

Опрацюйте статтю "Головні та другорядні персонажі в літературному творі. Мова автора та мова персонажів".

У творах художньої літератури діють герої (персонажі). Їх може бути більше або менше, але про одного-двох героїв, як правило, розповідається докладніше. Описуються їхні вчинки, стосунки з іншими дійовими особами.

Головні персонажі (дійові особи, герої) — це ті, які стоять у центрі твору, 

характер, дії і вчинки яких змальовуються найдокладніше.

Інші персонажі, які допомагають глибше розкрити характери головних героїв, тему та ідею твору, називаються другорядними.

Визначення запишіть у зошит.

5.Заповніть таблицю:

Головні герої казки

Другорядні герої казки

 

 

 

 6.Дайте усно відповідь на питання:

«Як фразеологізми, використані в тексті (мов муха в окропі, дати драпака, мов у Бога за дверима, мов полуда з очей спала) допомагають розкрити характер персонажів казки?»

7.Рубрика „Порівняй”

ü Чи знаєте ви, що за основу свого твору Іван Франко взяв індійську народну казку „Фарбований шакал”? Порівняйте два тексти. Що між ним  є спільне, а чим вони різняться?

ü Як ви розумієте слова І. Франка: „Я бажав не перекласти, а переробити стару повість про лиса, зробити її нашим народним добром, надати їй нашу національну подобу. Я, так сказати, на чужий, позичений рисунок накладав наші кольори”.

8.Перегляньте уривок з мультсеріалу «Лис Микита» https://www.youtube.com/watch?v=01sV3yhjPPc

ü Чим сподобався вам фильм? Чи схожий Лис на такого, яким ви собі його уявляли?

   Підсумок уроку:

Казка І.Франка «Фарбований Лис» змушує кожного з нас замислитися над на своїм життям. Який я? Чи чесний зі своїми друзями, батьками, чи хочу бути таким лідером, щоб усі працювали на мене? Можливо , уперше в житті вам спало на думку дати оцінку й своїй власній поведінці. Англійське прислів’я влучно стверджує: «Найдовша у світі відстань - відстань від голови до серця».  Бажаю вам подолати цю відстань і саме серцем дати відповідь на запитання: якою я зростаю людиною?

 Домашнє завдання: 

Виконайте дистанційне завдання в електронному щоденнику